16 kwietnia 2015

Historia pewnego narzeczeństwa - Danka Braun

„Historia pewnego narzeczeństwa” to trzecia część sagi opowiadającej o życiu rodziny Orłowskich. I w tej części nie zabraknie Roberta oraz jego żony, Renaty. Dla obojga będzie to wielka próba. Krzysiu, syn Renaty i Roberta jest inteligentnym i przystojnym młodzieńcem, który powoli wkracza w dorosłość. Po maturze planuje studia medyczne, chciałby zostać lekarzem, tak jak jego ojciec, ale wyniki w nauce nie świadczą o tym. Krzysiu zaniedbuje swoje uczniowskie obowiązki, co odbija się na jego ocenach, a wszystko to za sprawą znajomości z Halszką, nową dziewczyną. Rodzice nie są zachwyceni wyborem syna, postanawiają więc zainterweniować.
 
 
Nad rodziną Orłowskich wisi kolejna chmura gradowa, kiedy wydaje się im, że sytuacja została opanowana, dowiadują się, że z Australii wraca mama Roberta. Czy Robert wybaczy jej przemilczenie kwestii ojcostwa? Czy Basia wkupi się w łaski rodziny Roberta? Kiedy wszyscy zaakceptowali jej przemianę, tylko Renata obawia się, że to nie wróży nic dobrego.
 
Trzecia część sagi traktuje o kolejnych wzlotach i upadkach rodziny Orłowskich. Ich życie można by zaprezentować na pomocą sinusoidy. Kiedy wszystko wraca do normy, znów pojawiają się na horyzoncie złowieszcze chmury. Czy Robert i Renata przetrzymają kolejny kryzys? Jaki wpływ będzie miała Basia na życie rodzinne swoich najbliższych? I czy decyzja Krzysia nie będzie zbyt pochopna?
 
Nie sądziłam, że „Historia pewnego narzeczeństwa” będzie zawierała tak dużo wątków i zastanawiam się jak autorka to robi, że wszystko udaje się jej zawrzeć w jednej książce. Właściwie liczyłam na rozbudowany wątek o Krzyśku, i tutaj przeliczyłam się, znów problemy małżeńskie Renaty i Roberta wysuwają się na pierwszy plan – co za dużo, to nie zdrowo. Saga, która do tej pory była nieprzewidywalna, tym razem staje się przewidywalna i odrealniona. Mam nadzieję, że w czwartej części Orłowscy zaznają spokoju i wszystko wróci do normy. Tego właśnie życzyłabym sobie jako czytelnikowi tej sagi.
 
Macie ochotę na więcej? Czekacie na czwartą część sagi?  
 
Moja ocena: 4/5
Okładka: 4/5
Fabuła: 3+/5
Styl: 5/5
 
Historia pewnego związku / Historia pewnej niewierności / Historia pewnego narzeczeństwa

9 komentarzy:

  1. Nie znam twórczości autorki, ale mam wielką ochotę na tą książkę :). Myślę że mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję zacząć od pierwszej części. Ta jest trzecia ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Ciekawe jak ocenisz tę serię :)

      Usuń
  3. Uwielbiam tę serię, a trzeci tom nie wydał mi się odrealniony (może poza Renatą - ratowniczką ;)) Czekam na kolejną cześć. A wiesz,że w czerwcu ukaże się pierwszy tom nowej serii autorki? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też czekam na kolejną, a co do nowej serii, to jeszcze nie jestem pewna, czy chcę ją czytać. Romantyczny thriller hm... ;)

      Usuń
  4. Chętnie bym przeczytała ;)
    Pozdrawiam,Natalia :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znałam autorki i serii, ale może czas się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli pozostawisz komentarz, będę miała szansę odwiedzić Twojego bloga.
Z góry dziękuję za odwiedziny! :)